جلسه به مناسبت یاد بود سال روز وفات بزرگ مرد ببرک کارمل و رفیق زنده یاد محمود بریالی
مشعل مشعل

به مناسبت سال روز وفات زنده یاد ببرک کارمل و شادروان محمود بریالی جلسۀ فوق العاده بتاریخ 5/12/07  ساعت پنج شام در شهر راولپندی دایر گردید. تالارجلسه با فوتو های زنده یاد رفیق کارمل و زنده یاد رفیق محمود بریالی مزین شده بود،نخست تطمور رحمتي رييس شورای اسلام آباد و راولپندی نهضت فراگير رشته سخن را بدست گرفته رفقا را به یاد و بزرگداشت خاطره ماندگار رفقا ببرک کارمل و محمودبريالي برای یک دقيقه سکوت دعوت نموده و سپس وی وچندتن دیگر از رفقا پيرامون کارنامه ها و نقش برجسته زنده ياد ببرک کارمل و شادروان محمودبريالي سخنراني نموده و تعهد سپردند تا در راه تحقق آرمان های تحقق نيافته آن دو فرزند ميهن پرست و عدالت پسند به مبارزه هدفمند،مسالمت آميز و تجددگرايانه خود ادامه خواهند داد. در پايان پيام شادباش به مناسبت پشتيباني و تأييد از فيصله های همايش وسيع کابل تدوين و به خوانش گرفته شد که متن آن در زير درج است .

 

پیام شورای نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان مقیم در شهرهای اسلا م آباد و راولپندی پاکستان

جلسه امروزی ما در شرايطي برگزار مي گردد که ما از درگذشت رهبران خوشنام و پرافتخار جنبش چپ و دموکراتيک کشور ما تجليل به عمل مي آوريم .

با آنکه جایگاه آن دو شخصیت مبارزو پرشور وطن در ميان رهروان آرمان های شان خالی است، اما یاران باوفای آنها در استمرار آرمان  ترقی خواهانه شان می رزمند که در زمينه های مختلف کارهای سودمندی به ثمر رسیده است،چنانچه وحدت و همبسته گي نيروهای ترقي پسند و تجددگرا که يکي از ارمان های هميشه گي آنها به شمار مي رفت  ،خوشبختانه در سرلوح کار نهضت فراگير که اعضای پرافتخار آن ادامه دهنده گان صديق آرمان های سرکوفته همه خدمتگزاران صديق مردم و تمام تجددگرايان قرن اخير مي باشد،يکبار ديگر در همايش کابل از سوی نهضت فراگير به نمايش گذاشته شد.که تمام فيصله ها و تصاميم آن مورد استقبال و پشتيبني کامل ما قرار دارد.

ما اعضای نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان در شهرهای اسلام آباد و راولپندی تلاش مینمايیم تا طبق آرمان های وحدت خواهانه آن مردان بزرگ بیشتر از پیش درراه تحقق اين اندیشه والا در راه وحدت گام های عملي بگذاريم ، نيکو میدانیم که وحدت ضامن پیروزیست،  دست یابئ به اين امر کارساده وسهلئ نیست اما خواست و اراده همه درهمین مسله تمرکز یافته است. امید واریم که روزی فرا  رسد که همه بخش های جدا از حزب به این حقیقت برسند که بدون به هم پیو ستن نمیتوان به سرمنزل مقصود رسید.آنچنانکه تمام نيروهای ملي و ترقي خواه بايد چون مشت واحد برای آبادی و عمران کشورو سهم گيری فعال در راه صلح و آرامش عمل نموده و با ناديده گرفتن مسايل سليقوی و کارهايي از اين قماش در نزديکي به دور يک جبهه ترقي خواهانه و ملي گردهم بيايند.

  شرایط موجود کشور نشان میدهد که سیاه ترین عناصر وپدیده های ضد ملی وضد بشری دست به دست هم داده ، مانع صلح ،ا منیت وبازسازی می گردند. این عوامل تمام مراجع بین المللی را که خواستار صلح وامنیت در این قسمت خاور میانه است ، به چالش  گرفته باهمه مساعی که از جانب ملل متحد واتحادیه اروپا وکشورهای منطقه برای تامین صلح وامنیت در افغانستان بکارگرفته شده است ،نتيجه مطلوب به بار نياورده است. عوامل ارتجاعی ،عقب گرایئ وبنیاد گرایئ     ،تولید وترافیک مواد مخدر ودست اندازی های شدید مافیای جهانی در امور داخلي کشورما، مانع عمده وگسترده  را در راه صلح ایجاد  نموده است.یکی از عدم موفقيت نیروهای آیساف وناتودر افغانستان عدم درک کار گذاران استرا تیژیک وسیاسی آنان در استفاده از پوتانسیل انسانی است،بطور شفاف تر میتوان گفت که آنان نتوانسته اند که از نیروهای روشنفکر و ترقی خواه افغانستان در راستای ساختارهای حاکمیت ملی افغانستان کار بگیرند وتمام قدرت دربست دراختیار کسانی قرار دارد که درهمه بخشها عدم کارآرايي ،مديريت سالم و عدم توانمندی شانرا به اثبات رسانيده اند. این موضوع باید درک میشد که هیچ کشور توسط نيروی خارجی اعمار و بازسازی نمی شود،بلکه نیروهای داخلی میتوانند در اعمار کشور خود ،با کسب همکاریهای خارجی به وجه حسن پردازند.درک ما از اوضاغ موجود چنین است که باید نیروهای تر قی خواه و روشفکر جامعه بدرو يک  گردان قوی یکجا گردیده ،بحیث یک نیروی متفکر وروشنگر به میدان مبارزه صلح آميزصف آرایی نمایند.امید و آرزوی ما صفوف نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان از سطح بالایی این نهضت آن است که هرچه بیشتر و پرتوان تر به تفاهم و مذاکرات در راه تأمین وحدت بپردازند ،تا کاروان ترقی و راه انکشاف وطن زودتر به حرکت افتد. تا هر چه بهتر و قوی تر به سوی کارزار سا زنده گی میهن برویم.                                                                                                                                                                       

 

 

 

            به آرزوی تامین نزديکي همه نيروهای ترقي خواه و وحدت پسند

 


December 10th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها